sadsad x
asdasd

İslam Dünyasında Felsefi Düşüncenin Serüveni

Ketebe Yayınları  Gholamhossein Ebrahimi Dinani Barkod : 9786057949622
190,40 TL
Parapuan :
3808
Yazar : Gholamhossein Ebrahimi Dinani Yayınevi : Ketebe Yayınları Sayfa Sayısı : 360 Ebat : 13,5x21 cm Cilt Tipi : Karton Kapak Dil : Türkçe Barkod : 9786057949622
Planlanan Kargoya Teslim : 30.03.2024
Tavsiye Et Fiyat Alarmı
Not :
750 TL ve Üzeri Alışverişlerde KARGO BEDAVA !
  • Ürün Özellikleri
  • Ödeme Seçenekleri
  • Yorumlar (0)
  • Tavsiye Et
  • Resimler
  • Öneri Kutusu
  • ARAP YARIMADASINDAN ENDÜLÜS’E İSLAM DÜNYASINDA FELSEFENİN TARİHİ

    İran’ın yaşayan en saygın ilim ve düşünce adamlarından biri olan Dînânî, zor bir göreve soyunuyor ve İslam dünyasında felsefenin tarihini, İslam alimlerinin eleştirileri eşliğinde kapsamlı olarak sunmayı başarıyor.

    “Tarihin ve tarihteki olayların akışının düşünce temelinde gerçekleştiğini bilen kimseler, düşünce ve felsefenin öneminden nasıl habersiz olurlar? Tarihin hâdiseleri ve zamanın olayları, güçlülerin fetih ve zaferlerinden ibaret değildir. Barış ve savaş, zafer ve hezimet ve insan hayatıyla ilişkili şeyler, düşünce okyanusunun dalgaları ve kükreyişleri ile bağlantılıdır. Tarihte bireylerin izini süren ve kişisel hayat hikâyelerini araştıran kimseler, tarihin bu şeylerin toplamından ibaret olmadığının farkında değildir. Eğer tabiat, Yaratıcının eliyle yazılan bir kitap ise, tarih de onun düşüncenin nakşı ve akıl ve tefekkürün yüce kalemi ile yazılan bir levhasıdır. Düşüncenin nakşının/rolünün belirgin olduğu ve akıl ve tefekkürün tarihin olaylarının temeli olduğu yerde tarih felsefesi ile felsefe tarihi arasındaki aralık da belirsiz ve silik olur. Tarih felsefesi, felsefe tarihi değildir; felsefe tarihi de tarih felsefesi değildir. Ama akıl ve tefekkür, işlerin temel noktası haline gelirse, bu iki kavram birbirine yaklaşır ve aralarındaki fark, bir bakış ve görüş farkı mesabesine iner.

    Şu nokta da dikkate alınmalıdır ki felsefe tarihinin filozofla olan ilişkisi, bilim tarihi ile bilim adamı arasındaki ilişkiden farklıdır. Bunun delili de şudur ki felsefe tarihi her dönemde veya çağda hiçbir şekilde kendisini o çağın filozofuna dayatmaz iken bilim tarihi gelişim ve evriminin hiçbir aşamasında bilim adamını kendi haline bırakmaz ve onu o aşamayı kabul etmeye mecbur eder.”

     

Editör Tavsiyesi Tümünü Gör
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.